Ashtanga Superpowers; column, vriendenles Ashtanga & bier a.s. maandag & zomeraanbod Ashtanga @ the Park

Soms hoor ik dat ze nog bestaan. De mensen die bij yoga alleen denken aan,
ontspanning, zwangerschap, vrouwen van middelbare leeftijd, locatie; buurthuis.
En zelf je campingmatje meenemen.
Ik had een groene slaapzak waar ik als kind yoga op deed. Dat klinkt heel idyllisch (kinderyoga) maar ik had altijd het gevoel dat ik ernaar toe moest omdat ik had geweigerd nog langer naar de mensendieck therapeut te gaan. Mijn moeder moest toch iets verzinnen om aan de grieven van de schooldokter tegemoet te komen. Je wilt in een dorp van 800 inwoners ook niet bekend staan als de ouder die haar kind laat uitgroeien tot Quasimodo.
Bij de yoga konden ze me vast wel rechtop krijgen.

Met zo’n start is het waarschijnlijk niet vreemd dat yoga er bij mij er niet inkwam. Het was resoluut de verdomhoek ingeslingerd met andere bizarre geschenken van mijn ouders, zoals naaktstrandbezoek en vier dozen Fischertechniek. Dingen die ik uit piëteit gedoogde maar waarvan ik de rest van mijn leven geen gebruik meer wenste te maken.
Knappe jongen die me op andere gedachten kon brengen.
Dat duurde dan ook tot 1998. En het was geen jongen.

In dat jaar bracht Madonna haar Ray of Light album uit. Wat niet alleen to this date, haar beste werk ooit was, maar ook fysiek had ze haar toch al gespierde lichaam tot een nieuw niveau van awesomeness weten te krijgen.
Met yoga.
Ashtanga yoga.
“I’m gym free,” sprak ze geruststellend tegen Oprah.
Dit gebruik ik nog steeds voor mijn poweryoga les op dinsdagavond- de les heet Gym Free.

Door Madonna werd yoga inspirerend en uitdagend. En dat had eigenlijk niet eens zoveel met Madonna te maken. Het is een verschil dat je vaker ziet. Zolang iets wordt gegeven, wordt gedaan, of aangeraden om een bepaald manco op te lossen, óf hooguit om je huidige levenskwaliteit te houden, is het niet zo spannend.
Mijn handjes krijg je er in elk geval niet voor op elkaar. Toen niet, en nu niet.
Maar als iets je wordt voorgespiegeld als totale makeover met als einddoel de beste, meest geweldige versie van jezelf?
WHERE DO I SIGN UP?!

Het antwoord is: Hier.
Ik geef op dit moment dagelijks yoga op mijn YouTube.
Op dit moment is dat Ashtanga yoga.
Daarnaast heb ik de inschrijving geopend voor een 7 weekse cursus Ashtanga yoga. Bij bij mooi weer buiten in het park! Je leest er hieronder alles over.

Vorige week heb ik aan mijn cursisten gevraagd wat ze nou graag wilden doen in de zomer. Daar kwam bij de poweryoga cursisten uit 1. buiten yoga 2. bikini yoga en 3. het leren van moeilijke houdingen
Ashtanga yoga is alle drie.

En ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje opgelucht was, dat niemand naaktyoga wilde doen.

~Suzanne
M Yoga Nijmegen
yoga voor levensgenieters

ASHTANGA and BEER (wijn mag ook!)

Speciaal voor leden van M Yoga, en ook voor oud-leden van M Yoga, geef ik maandag een speciale yogales

ASHTANGA and BEER
éénmalige yogales voor vrienden van M Yoga
ter introductie van het zomerprogramma.
maandag 2e Pinksterdag 5 juni
19.30 – 20.45
locatie binnenstad Nijmegen
kosten € 10,00 (waarde € 20,-)

Ashtanga yoga is een atletische vorm van yoga, waar mensen (vergelijkbaar met Bikram) echt HOOKED aan kunnen raken!
Daarom wil ik je er graag kennis mee laten maken.

In de zomer geef ik een 7 weekse ashtanga cursus, hier in Nijmegen.
Dit aanbod, voor 7 weken Ashtanga @ the Park, staat hieronder.

Het éénmalige social event Ashtanga and Beer is het startschot voor deze bijzondere cursus.

ASHTANGA en BEER is voor jou als;
– je ervaring hebt met poweryoga/ vinyasa yoga, of dit wilt gaan doen
– je op dit moment lid bent van M Yoga
– of je lid bent geweest van M Yoga en er warme herinneringen aan hebt
Zelfs als dit honderd jaar geleden voor t laatst bent geweest mag je komen.

BOEKEN

je kunt je plek boeken door € 10,- over te maken op
NL17 TRIO 0254 7260 97 t.n.v. M Yoga
en een screenshot van je betaling te sturen aan
Suzanne s_beenackers@hotmail.com

Na de les kan wie mee wil naar Toon of Credible voor een biertje, wijn, of iets met veel suiker en prik.
Consumpties zitten niet bij de prijs in.

Leuk als je Tweede Pinksterdag komt, en laat t gerust weten als je vragen hebt!

~Suzanne
M Yoga
Yoga voor Levensgenieters

inschrijving geopend: Ashtanga @ the Park

De cursus Ashtanga yoga wordt in juli en augustus gegeven.
Na 7 weken kun je de hele serie zelfstandig uitvoeren, en heb je de ideale basis voor een Gym Free leven! Je hoeft nooit meer op de loopband en je hoeft zelfs nooit meer naar yoga te komen.
Je kunt het nu ook zelfstandig thuis doen.

Ik heb zelfs gehoord van vrouwen die er hun 19 jarige dijen mee terugkrijgen, dus the sky is the limit, als t om results gaat.

Ik geef ashtanga op een niet intimiderende manier. Ik heb t wel eens baby ashtanga genoemd, om aan te geven dat er gewoon grapjes mogen worden gemaakt. Ook kom ik niet langs om je houdingen te corrigeren. Vertrouwen op jezelf, staat voorop.
Met mooi weer gaan we naar buiten.

Ashtanga @ the Park
7 keer op dinsdag 19.00
De cursus is in de binnenstad en niet op de normale dinsdagavondlocatie Hazenkampseweg

Nieuwe leden

Ashtanga @ the Park is nu al te koop als zomercursus.

Ashtanga @ the Park
7 keer op dinsdag 19.00 – 20.15
start 4 juli
laatste lesdag 22 augustus
geen les in de Vierdaagseweek 18 juli
kosten € 125 incl yogamat twv € 40 die je zelf mag uitkiezen bij Othala
Voor deze cursus is gebruik van je eigen yogamat verplicht.

Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar
Suzanne s_beenackers@hotmail.com
Met iets over jezelf, wat je aanspreekt aan Ashtanga Yoga,
en wat je ervaring is met yoga.
De informatie wordt vertrouwelijk behandeld en je hoort binnen één werkdag of ik je kan plaatsen.

M Yoga is een private studio, met kleine groepen en alleen vaste leden. Er zijn geen inhaallessen, proeflessen, of losse lessen, en normaal is inschrijving minimaal voor een half jaar. Vandaar deze korte selectie om ook voor de zomer groepen te creëren, waarin iedereen elkaar goed ligt.
Als je geen behoefte hebt aan een private studio, kun je naar Yoga met Lisanne
zij heeft een open studio ook in de binnenstad van Nijmegen, en ze geeft ook Ashtanga yoga.

Ben je al lid van M Yoga?

Mijn programma is rond! Het wordt heel erg leuk, en ik mail je uiterlijk tweede Pinksterdag de mogelijkheden. Het programma is heel divers: er zijn binnenlessen, buitenlessen, sudderyoga, stuff with chakra’s, en dan heb ik nog niet eens alles gehad.
Je mag zelfs in de zomer een andere yogagroep kiezen dan regulier, zodat je echt precies de groep kunt kiezen waar je hart naar uitgaat.
Uiteraard is Ashtanga @ the Park ook voor jou een mogelijkheid.

Je hoort binnen een paar dagen van me!

Wil je ook een vast lid worden van M Yoga, neem dan hier een kijkje op het overzicht van lestijden. Ook jij mag in de zomermaanden een andere groep kiezen als je wilt.

~Suzanne
M Yoga
Yoga voor Levensgenieters

 

Leave a Reply

